akçakocaakçakoca haberakçakoca gazetesihaber akçakocaakçakoca son dakika
DOLAR
32,5816
EURO
34,8086
ALTIN
2.513,14
BIST
9.693,46
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul

1.166
A+
A-

Gaziantep’te katliam gibi kaza meydana geldi. İlk belirlemelere göre 16 kişi yaşamını yitirdi, 21 kişi yaralandı.

<p>Tarsus-Adana-Gaziantep (TAG) Otoyolu’nun Nizip bölümünde bir aracın şarampole devrildiği kazaya müdahaleye gelen park halindeki ambulans ve itfaiye aracı ile bölgede bulunan İhlas Haber Ajansı’nın (İHA) canlı yayın aracına yolcu otobüsü çarptı.</p>

• VALİ  GÜL: 16 VATANDAŞIMIZ VEFAT ETTİ

​Gaziantep Valisi Davut Gül, Gaziantep- Nizip Otoyolu’nda meydana gelen kazada, 16 kişinin yaşamını yitirdiğini, 21 kişinin de yaralandığını açıkladı.

Gül, Twitter hesabından yaptığı açıklamada, “TAG Otoyolu Gaziantep- Nizip Arası 20. km’de otobüs, kurtarma ekibi ve ambulansın karıştığı kazada ilk belirlemelere göre; 3 itfaiye personeli, 2 sağlık personeli, 2 gazeteci olmak üzere toplam 16 vatandaşımız vefat etmiş, 21 vatandaşımız yaralanmıştır” ifadelerini kullandı.

<p>Otobüsün de devrildiği kaza bölgesine çok sayıda polis ve sağlık ekibi yönlendirildi.</p>

<p><strong>İKİ İHA ÇALIŞANI DA HAYATINI KAYBETTİ</strong></p>
<p>Kazada ilk belirlemelere göre İHA çalışanı Muhammed Abdulkadir Esen ile Umut Yakup Tanrıöver hayatını kaybetti, 21 kişi de yaralandı. </p>

İKİ İHA ÇALIŞANI DA HAYATINI KAYBETTİ

<p><strong>KOCA'DAN AÇIKLAMA</strong></p>
<p>Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, konuyla ilgili Twitter hesabından yaptığı açıklamada, Gaziantep Nizip’te art arda iki trafik kazası yaşandı. Otoyolda yaşanan kazaya müdahale eden 112 Acil Ekipleri ile İtfaiye ve Polis ekiplerine çarpan otobüsün yan yatması sonucu 3 Sağlık Görevlisi, 3 İtfaiyeci, 2 Basın Mensubu olmak üzere toplam 15 kişi hayatını kaybetti.</p>
<p>8’i ağır, 22 yaralı var. Yaralılar ambulanslarla hastaneye kaldırılmıştır, tedavileri devam ediyor. Kendilerine geçmiş olsun dileklerimi sunuyorum. Hayatını kaybedenlere Allah’tan rahmet; yakınlarına, sağlık camiasına, itfaiye teşkilatına, basın camiasına başsağlığı diliyorum"</p>

KOCA’DAN AÇIKLAMA

8’i ağır, 22 yaralı var. Yaralılar ambulanslarla hastaneye kaldırılmıştır, tedavileri devam ediyor. Kendilerine geçmiş olsun dileklerimi sunuyorum. Hayatını kaybedenlere Allah’tan rahmet; yakınlarına, sağlık camiasına, itfaiye teşkilatına, basın camiasına başsağlığı diliyorum”

<p><strong>YARALILAR OLAY ANINI ANLATTI</strong></p>
<p>Gaziantep Büyükşehir Belediyesi İletişim Daire Başkanlığında kameraman olarak çalışan ve Nizip Devlet Hastanesi'nde tedavi altına alınan Bekir Özdemir, Tarsus-Adana-Gaziantep (TAG) Otoyolu'nun Nizip bölümünde giderken yol kenarında kadınların el kol hareketi yaptığını, kaza olduğunu gördüklerini ve yaralılara yardım etmek için durduklarını belirtti.</p>

YARALILAR OLAY ANINI ANLATTI

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi İletişim Daire Başkanlığında kameraman olarak çalışan ve Nizip Devlet Hastanesi’nde tedavi altına alınan Bekir Özdemir, Tarsus-Adana-Gaziantep (TAG) Otoyolu’nun Nizip bölümünde giderken yol kenarında kadınların el kol hareketi yaptığını, kaza olduğunu gördüklerini ve yaralılara yardım etmek için durduklarını belirtti.

<p>Bir aracın dereye uçtuğunu, bir kişinin hayatını kaybettiğini gördüklerini, bir kişiye de yardım ettiklerini anlatan Özdemir, <strong>"112'yi, polisi aradık. Yaralıyı ambulansa yerleştiriyorduk. Ben yer yok diye ambulansın önünden dolanıyordum. Döndüğüm an kafamı kaldırdım yolcu otobüsünün yalpalayarak geldiğini, devrildiğini gördüm. 'Otobüs geliyor kaçın' diye bağırdım, sonrasını hatırlamıyorum. Büyük ihtimalle çarpmayla ambulans bana vurdu"</strong> diye konuştu.</p>

Bir aracın dereye uçtuğunu, bir kişinin hayatını kaybettiğini gördüklerini, bir kişiye de yardım ettiklerini anlatan Özdemir, “112’yi, polisi aradık. Yaralıyı ambulansa yerleştiriyorduk. Ben yer yok diye ambulansın önünden dolanıyordum. Döndüğüm an kafamı kaldırdım yolcu otobüsünün yalpalayarak geldiğini, devrildiğini gördüm. ‘Otobüs geliyor kaçın’ diye bağırdım, sonrasını hatırlamıyorum. Büyük ihtimalle çarpmayla ambulans bana vurdu” diye konuştu.

<p>Aynı hastanede tedavi altına alınan ve yolda meydana gelen kazaya müdahale eden polis memuru İbrahim Halil Şen, kaza yerine vardıklarında tüm tedbirleri aldıklarını, bir ağır yaralıyı çıkardıklarını, bu sırada otobüsün devrilerek kayarak geldiğini gördüğünü belirtti. Birisinin bağırarak bir arabanın geldiğini söylediğini, kendisini bariyerlerden dışarı attığını ifade eden Şen,<strong> "Muhtemelen bariyerin üzerinden kayıp ambulans üstümüzden geçti."</strong> dedi.</p>

Aynı hastanede tedavi altına alınan ve yolda meydana gelen kazaya müdahale eden polis memuru İbrahim Halil Şen, kaza yerine vardıklarında tüm tedbirleri aldıklarını, bir ağır yaralıyı çıkardıklarını, bu sırada otobüsün devrilerek kayarak geldiğini gördüğünü belirtti. Birisinin bağırarak bir arabanın geldiğini söylediğini, kendisini bariyerlerden dışarı attığını ifade eden Şen, “Muhtemelen bariyerin üzerinden kayıp ambulans üstümüzden geçti.” dedi.

<p><strong>OTOBÜSTEN KENDİ İMKANLARIYLA ÇIKTI</strong></p>
<p>Yolcu otobüsünde bulunan Muhsin Çelik (34) ise İstanbul'dan Diyarbakır'a yolculuk yaptığını, yol üzerinde kaza olduğunu ve sağlık ekiplerinin kazaya müdahale ettiğini gördüğünü söyledi.</p>
<p>Çelik, <strong>"Kaza yapan araçtan akan sıvı nedeniyle otobüs kaydı. Kayan otobüs kazanın yapıldığı alandakilere çarptı. Benim bilincim kapalı değildi ve ben kendim kaza yapan otobüsten çıktım. Yol kenarına gittim. Ekipler, otobüsteki yolcuları çıkartıyordu. Sonra bizi Abdülkadir Yüksel Devlet Hastanesi'ne getirdiler, durumum şu an iyi."</strong> şeklinde konuştu.</p>

OTOBÜSTEN KENDİ İMKANLARIYLA ÇIKTI

Yolcu otobüsünde bulunan Muhsin Çelik (34) ise İstanbul’dan Diyarbakır’a yolculuk yaptığını, yol üzerinde kaza olduğunu ve sağlık ekiplerinin kazaya müdahale ettiğini gördüğünü söyledi.

Çelik, “Kaza yapan araçtan akan sıvı nedeniyle otobüs kaydı. Kayan otobüs kazanın yapıldığı alandakilere çarptı. Benim bilincim kapalı değildi ve ben kendim kaza yapan otobüsten çıktım. Yol kenarına gittim. Ekipler, otobüsteki yolcuları çıkartıyordu. Sonra bizi Abdülkadir Yüksel Devlet Hastanesi’ne getirdiler, durumum şu an iyi.” şeklinde konuştu.

<p>Otobüs yolcularından Serhat Tanrıkurt ise İstanbul'dan Diyarbakır'a gittiğini, otobüsün sarsılmaya ve sürüklenmeye başladığını, daha sonrasını ise hatırlamadığını belirtti.</p>
<p>Gaziantep'te kaza yapan araca müdahale eden ekiplere yolcu otobüsü çarpmış, 4'ü sağlık çalışanı, 3'ü itfaiyeci, 2'si gazeteci olmak üzere 16 kişi hayatını kaybetmişti.</p>

Otobüs yolcularından Serhat Tanrıkurt ise İstanbul’dan Diyarbakır’a gittiğini, otobüsün sarsılmaya ve sürüklenmeye başladığını, daha sonrasını ise hatırlamadığını belirtti.

Gaziantep’te kaza yapan araca müdahale eden ekiplere yolcu otobüsü çarpmış, 4’ü sağlık çalışanı, 3’ü itfaiyeci, 2’si gazeteci olmak üzere 16 kişi hayatını kaybetmişti.

BAKAN BOZDAĞ: SORUŞTURMA BAŞLATILDI

Adalet Bakanı Bekir Bozdağ ise kazayla ilgili açıklama yaparak, soruşturma başlatıldığını duyurdu.

YARALI KURTULAN BASIN BİRİMİ ÇALIŞANI O ANLARI ANLATTI

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’nin basın biriminde çalışan, İHA ekibiyle birlikte Şanlıurfa’ya giderken 16 kişinin yaşamını yitirdiği kazadan yaralı kurtulan Bekir Özdemir, “Umutlarla gidiyorduk, yolda bir kaza vardı. Biz öyle yardım etmek için baktık. Saat sabah 10.00 falandı. Baktık sağda yol kenarında kadınlar el kol hareketi yaptı, dedik herhalde kaza var yardım edelim. İndik arabaya, araba dereye uçmuştu” dedi.

Özdemir, şöyle konuştu:

“Orada birisi vefat etmişti. Birine yardım ettik ambulanstır, polistir hepsini aradık biz. 1-2 saat falan geçti hemen hemen orada, 1 saat uğraştık zar zor çıkarttık hastayı. Ambulansa yerleştiriyorduk, ben sedyede yer yok diye ambulansın ön tarafından dolanıyordum. Döndüğüm an kafamı kaldırdım, baktım bir yolcu otobüsü yalpalayarak geliyor.

Zaten devrildiğini de gördüm. Kaçın diye bağırdım. Otobüs geliyor kaçın diye bağırdım. Ondan sonrasını çok hatırlamıyorum. Büyük ihtimalle bana da ambulans vurdu. Bizim arkadaşlar neredeydi o sıra sorusuna; onlar sedyeyi tutuyordu. Ambulansın arka tarafındaydı direkt temasta onlar vardı. Ben ambulansın ön tarafındaydım.”